Tuesday 26 February 2013

aKu dAn kAu... loVe u...

(Berhabik + Besawang)

Nak share sikit ni...hehehe..okes dalam hidup ni semua orang ada family kan..temasuk jugak saya.Cuma perbezaan kita semua tahu letak duduk family kita itu sendiri right..

Okes orang kata bukan saya kata k..saya cuma meminjam jer..orang kata,orang yang bukan family kita tak boleh buat family sebab nanti kalau kita susah dia akan "cabut".Bagi saya merepek ja orang yang bekata tuh..huhhhh(marah jab).Belum tentu family kita dapat tolong kita sepertimana yang kita minta..

(Ape yang aku melalut ni??)

Okey erk..

Sebenarnya saya nak story mory about saya dan kakak "angkat" yang saya sayang sangat dia...(biasa la kurang kasih sayang)..hak4x..okess erk..Saya kenal dengan dia last year "tak ingat lak bila la tarikhnya"..Permula saya dengan dia hanya la melalui laman Sesawang MUKA BUKU....YAla minat kami yang sama iaitu NOVEL...Jumpa pulak dalam satu Group yang betul happy dan sangat rapat antara satu sama lain walau pun tak kenal punnn.....

Dari situ saya dan kakak saya ni mula cechatting segala bagai..Dia marah,begurau,sedih dan segala macam saya kongsi dengan dia..Kira All In Out saya ada dalam poket dia bak kata pepatah SEKILAS IKAN DIAIR MANA JANTAN BETINA hahahah..Tapi kan...Shuhhhhhh...jangan bagitau budak dalam GROUP saya tuh..sebab diorang tak tahu saya dengan kakak saya ni rapat sesangat..(belakon tu penting)..Ya la dalam GROUP kami bedua ubah kereater..kira dorang tak la tahu kan..dalam GROUP bahasa diri FORMAL tak ingat...dari SIS AND ADIQ jadi U and I atau SIS n INTAN...kelaka..Tapi tu la saya dan kakak saya..SCADAL DALAM DIAM hahahah...


Dia sangat memahami,kira dia ada bila masa saya nak dia..Boleh dikatakan tiap hari coll "free" begayut bukan ade apa pun..tapi saya suka dia becerita..Pulak dua2x pakai ANDROID kannn..pegunakan apa yang diberikan..MAna manpu nak coll guna Kredit..ya la dia tu dekat SINGAPORE kot..saya ni MALAYSIA..Kalau anak DATO ok la jugak an..kikikikiki...saya dengan dia boleh guna apa saja bahasa yang kami suka..tak kisah la kasar ke tidak..Saya tak penah terasa dengan dia..kalau dia tak tau la kan..tapi saya rasa dia tak terasa kot..hahahhah..


Semalam.....

kakak saya coll time saya dekat opis la kan..dalam becerita saya minta Akaun no. dia nak bank in duit..ya la surah belikan novel SETIA HUJUNG NYAWA..novel tu kan stok keja habis ja..then dia belikan dan pos untuk saya..Minta punya minta dia tak nak bagi jugak...

saya : sis datang la no. akaun sis (lebih kurang la ayatnya)


sis : Tak pe tak payah..Adq ambil aje sebagai hadiah sis untuk adik...


saya : kenapa pulak sis?


sis : tajuk novel tu ape?


saya : Setia Hujung Nyawa..tapi mai la no akaun sis tu nak bank in duit..


sis : TAjuk buku tu ape erk?


saya : Setia Hujung Nyawa sis (blur ja jawab..ya la dah ulang banyak kali sebenarnya)


sis : Sis hadiahkan novel tu untuk adq,dan tajuk novel tu untuk kita bedua.YAng kawan adq tu kalau dia bayar adq tolong sis pergi derma kan untuk masjid, kalau dia tak minta biarkan aje..tu harta dunia..


saya : SISSSSSS!!!! romantiknya sis....(sebenarnya sis saya ni seorang yan g STONE..so tekejut la...)


sis : heheheh ape yang romantik nya adik,gila la kau diq..hahhaha..


saya : sis nak nangis ni gila ROMANTIK sis hari ni..


tula dialog saya dengan kakak saya semalam..


HAri niiii....(sis coll)


sis : adq nanti balik tolong sis tulis dalam itu buku..


saya : Tulis apa sis n kenapa?


sis : Adq tlong sis tulis dalam buku tu 7hb-02-2012 (5.59pm) kita mula bechatting dan rapat..and 7hb-02-2013 i by for you novel Setiah Hujung Nyawa sebagai frist anniversary kita...boleh?


saya : SISSSSSSSS!!!! sweeet2x nya sis harii niii......


sis : gila la ko ni diq..semalm pekit sis romantik..hari ni sweet2x plak..apa kau ingt sis ni gula2x?


saya : ala sis adq mana penah romantik n sweet2x mcm ni..tekejut la...hahahha..


Tu la citanya kakak saya ni...



Is already 1 year i know you and our 1st anniversary this year.
 i get a lovely present from my sister. 
Its really meaningful for me...


Sungguh dengan NAMA ALLAH saya sayang kakak saya ni..saya x pandang harta yang dia or sesapa bagi...bagi saya harta xperlu sangat yang perlu adalah kasih sayang dia untuk saya..dah ada waktu saya susah dan senang,sentiasa bagi kata2x perangsang untuk saya melangkah dah hidup saya...sis ingat tau adq tak pernah pangdang hadiah yang sis atau sesapa bagi...adq cuma nak diri sis yang adq kenal..
Bukan sebab apa yang diberi...



7hb FEB 2012

(Lynn & Intan)



No comments:

Post a Comment