Thursday 17 January 2013

Ardeq + Sister... "All About Love"


All about love...hermm boleh la diketogerikan la..sangat sayang dengan kakak saya yang sorang ni..cuz dia faham dan terlalu memahami yang penting I RELLY LOVE dia punya DIMPLE...i dont know why..but selesa senang dan memacam lagi la..hahhaah..kira walaupun small isu saya akan rujuk dan minta pendapat dia..Dia dah bekawin dan ada dua orang anak dan warganegara SINGAPORE.tapi pemikiran dia yang sangat saya suka..open sesangat..boleh cakap ape pun yang kita nak cakap.dan dia pun sama dia akan cakap everyting yang dia rasa nak cakap.Cara perkenalan kami sama ja..Disebabkan NOVEL dan FB la..tapi macam dah lama pun kenal..dah jumpa pun...hak4x..Selalu behubung melalui kemudahan intenet dekat phone pintar la.Macam (Whatups,Viber,Tango,Line,Chaton,YM,)kikikikiiiki...pergunakan ja kemudahan tuh kan..rugi xguna...

Selalu ja begayut bila dua2x free...memacam topic..paling suka topic pekenalan dia dengan HUBBY dia..kikiki seweet jer..dia dengan hubby dia dah lama kenal tapi kakak saya ni garang dan AMAT TAK SUKA dengan habby dia,kira BENCI la kan..tapi hubby dia ni peduli apakan..Betahun jugak la hubby dia amek masa untuk pikat dia..tapi sampai kesudah xdapat..kikiki..nak2x pulak kakak saya ni kejanya Travel ja biasa la mula tuh MODEL sambilan, kendian SETIAUSAHA mmg susah la nak "ngorat" kan walaupun satu tempat keja..pulak hubby kakak saya ni pendiam kan..muka lak STONE jer..wahahhaha.Yang pandainya hubby kakak saya ni kan dia guna orang dalam (family my kakak) untuk dia boleh kawin dengan kakak saya..So kakak saya ni dalam  "BENCI" pun KAWIN la dengan hubby dia..agagagag padan muka dia kan BENCI SANGAT kan dah TERkawin..kikikikiki (Pesanan orang tua jangan dilawan :JANGAN MEMBECI NANTI YANG DIBENCI TU JADI YANG TERSAYANG) so dah ada contoh la kan..agagga...tapi kakak saya happy dengan family dia sampai sekarang...

Kakak saya ni dah ade dua anak..dua2 BOY ok..perhh just dengar dia mengajar n mendidik anak dia sangat saya suka..Entah xtau nak xspalin tapi suka cara dia ngajar anak dia..Bagi saya, dia untuk anak2x dia..dia la KAWAN, GURU dan IBU..garang sangat garang..tapi sayang pun sangat sayang..Kira 
GARANG + SAYANG = MENDIDIK...
Dia amat titik beratkan ADAP DAN SOPAN dalam hidup anak2x dia..so boleh nampak anak dia macam mana..Dua beradik tuh diajar tentang KASIH SAYANG adik beradik,SIFAT PERLINDUNG dalam hubungan  adik beradik..Dia serap kan ILMU AGAMA untuk bekal Anaknya nanti..dia tak kisah dia letih ke apa tapi yang penting anak2x dia dapat ilmu untuk dimanafaat kan suatu hari nanti..

See ape yang diperkatakan setengah masyarakat malaysia ni yang "konun" nya orang SINGAPORE ni tak ada pegangan AGAMA..cettt tipu!!Rasa nya orang Malaysia ramai apa yang ISLAM hanya atas IC jer.."konun" orang Singapore islam pakai terdedah sana sini..cett!!cer perhatikan anak MELAYU kita rasa nya sebelum mengata orang perhatikan sekeliling terlebih dahulu la kan..macam "meludah kelangit" pulak..erhh..Kepada Masyarakat MALAYSIA sila perhatikan sekeliling dulu yer..bukan nak mengata la kan saya pun orang malaysia kan..tapi kita becakap berpandukan sekeliling dan logik akal.Amat kesal dengan setengah pihak yang melebel Orang lain sebelum melihat dengan teliti siap "BOIKOT" orang singapore bagai..sangat tak suka..(Ni pun antara topic yang kami bualkan).

Kalau Borak2x punya borak last lost topic mula la saya atau dia buka topic NONSENSE..Kalau cakap pasal nonsense perhh memacam topic la..adeh..pasal keja saya sebagai designer pun boleh jadi nonsense dengan dia..wahahha..ada ka dia suruh saya design kan KUBUR kami bedua sekali satu kubur.(kalau orang dengar mesti cakap kami GILA)..tapi tu la dia dengan aku..Part paling best BUFDAY sama bulan tarikh pulak selang sehari adehh..Tu pun boleh jadi nonsense tau..cakap pasal MATI..saya kena mati dulu dalam seminit awal dia pulak seminit selepas saya mati..adehh..nonsense gila kan..Masuk pulak topic sakit..Kalau dia sakit kendian saya mesti bejangkit sama..agagagaga..mula la nak gadoh "Napa adeq tiru sis?"..adehh tu la ayat kita orang lau gadoh2x manja..wahahha..tapi this nice memory for me..

Perhubungan dia dan saya tak ade sapa yang tahu..ya la rasia kena kemas..jab lagi takut ade yang sentap pulak..bila masuk FB pewatakan mula berubah..panggilan pun jadi la (sis dan nama saya atau i dan u) hahhaha..tpi bila belakang dorang perhhh manja xingt..wahahhaha..

One day dia coll saya and then NANGIS ok..ingat kenapa la...tak pernah2x nangis ni..pelik jab..rupanya kawan baik dia dah meninggal dan dia tak tahu dan baru ja tahu so dia sedih..dan saya sangat suka bila dia becerita dengan saya..cuz kakak saya ni MANUSIA PERASIA...so bila dah dia nangis dengan saya ape lagi sonok kot..kesian memang la tapi sonok tetap ada..wahahahha

Satu part lagi kan susah nak dengar dia say MISS U or ape pun yang bekaitan..lau dia say tu macam "WOOO" betul ker ni.tapi diam jer..kikikikiki..YAng penting suka coll dia dan dengar dia becerita..ape pun tak kisah janji dia becakap..Paling saya suka kalau dia marah..ya allah mcam "BULLET TRAIN" wehhh..laju tak ingat tapi saya suka..wahahhaha...

~**Allways Be My SISTER**~




No comments:

Post a Comment